Totaal aantal pageviews

zondag 9 januari 2011

Tresoar appt met je mee

Naar aanleiding van Ding 16 even de kast ingedoken op zoek naar mijn allereerste mobiele telefoon. Bleek hem nog bewaard te hebben, de Bosch GSM 909 Dual S. Een aanbieding in de ANWB Kampioen uit 2001 en destijds aangeschaft voor de somma van 89 gulden. Voor 35 gulden extra kreeg ik er nog een aantal
accessoires bij ook. Wat was ik trots op deze aankoop! Ben nu toe aan mijn vierde mobieltje, maar nog steeds heb ik niet zo'n slimme telefoon. Zit er wel sterk aan te denken eentje aan te schaffen, dan maar een "nerd" zoals een collega het verwoorde :). Met name onderweg, ik zit voor mijn werk geregeld in de trein, of op vakantie is het toch wel handig om toegang tot internet en e-mail te hebben. De ontwikkelingen op het gebied van mobiel internet gaan hard, ik houd het eerlijk gezegd niet allemaal bij. De mogelijkheden zijn schier eindeloos.

Onlangs in de kroeg was een meisje bezig met het fotograferen van de barcode van een blikje Red Bull middels haar mobiele telefoon. Op mijn vraag wat hiervan nu het nut was, antwoorde ze dat je door het vastleggen van barcodes van produkten een virtueel boodschappenlijstje kon samenstellen via een apps van Albert Heijn. Tja het kan allemaal....... Ook hier liggen kansen voor Tresoar. We kunnen allerlei apps laten ontwikkelen voor onze site, maar ook voor zaken die nu nog alleen locaal op de studiezaal worden aangeboden bijv. in het kader van het HANS-project. Gelijknamige collega Laagland weet hier alles van, misschien leuk om hier nog een blog aan te wijden :).

Tenslotte nog een mooi voorbeeld van de toepassing van de moderne technologie. Gisteravond was ik virtueel aanwezig bij de trouwerij van een achternichtje op Vancouver eiland, Canada. Middels een liveststream verbinding waren familieleden en vrienden in Canada, Friesland en Australie live getuige van de I do-woorden. Bespaarde ons in elk geval weer een reisje naar Canada.....

3 opmerkingen:

  1. Een app ontwikkelen is voorlopig nog een dure aangelegenheid en je zit nog even met de verschillende platforms om voor te ontwikkelen: ga je voor iPhone of Android toestellen? Vooralsnog zou Tresoar de prioriteit misschien moeten leggen bij een mobiele versie van de website. De Tresoar site ziet er op mijn iPhone nu zo uit. Niet erg handig voor de gebruiker.
    En ja, je volgende telefoon zal vast een smartphone worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De website gaat sowieso op de schop. Maar bij die aanpassing zouden we nu dus inderdaad ook rekening kunnen houden met mobiel internet. Wat smartphone betreft, maar even mijn licht opsteken bij collega Van der Weide als zij de instructie van haar telefoon heeft doorgeworsteld. Principe van moderne media is immers ook sharen van informatie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee. We werken aan het project, en als het ver genoeg gevorderd is, verschijnt er vast wel een blogbericht

    BeantwoordenVerwijderen