Totaal aantal pageviews

zondag 17 oktober 2010

(ego)feeds

Vandaag aan het experimenteren geweest met RSS. Kende het wel van naam, o.a. via de genealogiesite Genlias, maar was zelf nog geen actief gebruiker. Valt mij wel op dat feeds op webpagina’s soms moeilijk te vinden zijn. En er is ook een reeel gevaar voor feeds overkill. Zou hier vooral heel selectief mee om gaan. Bij Tresoar zouden we feeds kunnen gebruiken voor de nieuwspagina en voor het aankondigen van activiteiten ed. Andrys heeft al een goede start gemaakt check eens http://www2.tresoar.nl/aanwinsten/feeds/index.php. Dat je door middel van een zogenaamde egofeed kunt bijhouden wat er via het world wide web over jezelf  geschreven wordt, was geheel nieuw voor mij. Leuk speeltje voor ijdele collega’s onder ons, waartoe ik mezelf dan ook maar reken :).



PS Rob de link naar Flickr onder  “allerlei hoedanigheden” in #5 werkt niet> Misfeed? :)

2 opmerkingen:

  1. Dank voor de tip! Ik heb een alternatief gevonden naar andere afbeeldingen.
    Het begrip 'egofeed' hoeft niet perse op jou als persoon te slaan, maar is ook van toepassing om in de gaten te houden wat 'men' op het web over Tresoar zegt. Of over een specifiek onderwerp dat je interesseert.
    Levert jouw egofeed spannende dingen op?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He 23 Dingen,

    Uiteraard is de Egofeed ook toepasbaar op Cambuur of iets anders waar je beroeps- of hobbymatig in geintresseerd bent. Mijn leven is e.a spanning, 23 dingen :)

    BeantwoordenVerwijderen