AMSTERDAM - Om twitter-ellende te voorkomen is de Nederlandse vereniging van Commissarissen en Directeuren (NCD) - met drieduizend leden uit de top van het bedrijfsleven en overheid - ogenblikkelijk begonnen met het opstellen van een twitterbeleid. De richtlijnen voor het gebruik van sociale media als Twitter, Hyves en Facebook moeten voorkomen dat werknemers het bedrijf in problemen brengen doordat zij vrijelijk hun mening of vertrouwelijke informatie spuien.
"De kansen van de nieuwe media zijn enorm, evenals de gevaren. Door regels op te stellen voor het gebruik en een bewustwording te creëren moeten we de grenzen vaststellen", zegt NCD-woordvoerster Iris van Rijswijck.
,,Het invoeren van richtlijnen door werkgevers is pure noodzaak", stelt communicatiedeskundige Charles Huijskens, die het boek 'Code sociale media' schreef. "Door een enkele fout of verkeerd bericht kan een bedrijf of instelling in grote problemen komen.
Bron; Telegraaf woensdag 29 december 2010
Geen opmerkingen:
Een reactie posten