Totaal aantal pageviews

zondag 5 december 2010

Twitterdetwit

Hier hang ik al een tijdje tegen aan: moet ik wel of geen account aanmaken? Heb toch maar besloten dit te gaan doen. De reden voor mijn aarzeling was en is dat ik ook al actief ben op Hyves en Facebook. Middels respectievelijk "WieWatWaar" en "Wat ben je aan het doen?" bovenaan je persoonlijke pagina kun je door middel van korte berichtjes aangeven waar je mee bezig bent of wat je bezig houdt. Je vrienden kunnen dit dan ook lezen. Met enige regelmaat post ik daar een berichtje, dus de meerwaarde van twitter voor mij persoonlijk zie ik (nog) niet. In het kader van deze ontdekkingstocht ga ik er toch ff mee om prutsen, je kunt je account tenslotte altijd weer deactiveren :).

Zoals iedereen nu wel zal weten is Tresoar al enige tijd actief via twitter. Middels dit communictiekanaal kun je op een snelle manier veel mensen bereiken. Bovendien ben je niet afhankelijk of de media jou berichtje wel of niet zal opnemen. Intern zijn duidelijke afspraken gemaakt wanneer en door wie tweets kunnen worden verstuurd. Gestroomlijnde informatievoorziening is belangrijk om een tsunami aan tweets te voorkomen. Een beetje tegen mijn natuur in, denk ik dat ik mij bij dit ding zal beperken tot followen....

4 opmerkingen:

  1. wie ga je volgen? Je kunt Twitter ook gebruiken als een soort krant, koppen snellen van bijvoorbeeld LC of NOS Headlines, dan krijg je geen onzin als 'de koffiepads zijn op'. Misschien heeft Cambuur wel een twitteraccount. Niet dat daar leuke berichten op staan....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies zoals Neeltje zegt. Er zijn er genoeg, maar vindt wel de bronnen die voor jou interessant zijn. En die regelmatig iets brengen. Ik gebruik Twitter zelf natuurlijk ook als middel om mijn 'nieuws' te verspreiden (mede dankzij mijn followers gaat dat heel snel!), maar ik ziet het vooral ook als een aanvulling op mijn RSS feeds die ik volg. Je ziet toch dat veel sites geen RSS hebben, maar wel twitteren. En toevoegen is NET een fractie eenvoudiger en sneller. Ben jijzelf volgbaar, voor het geval je toch de aandrang krijgt om wat te gaan roepen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, Johan is volgbaar, ik 'stalk' hem en hij heeft ook al zijn eerst tweet geproduceerd! Hij gaat echt vooruit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu begrijp ik hoe ik aan die hoge bezoekcijfers kom Neeltje, jij kijkt gewoon tig keer per dag op mijn blog...... :). Ben blij dat je mij ziet groeien, toch nog iemand die vertrouwen in mij heeft haha. Ik ga ff proberen de Tresoar tweet in mijn blog te krijgen. Ik roep al genoeg. Moest vanmiddag ook al met enig schaamrood op mijn kaken een sinterklaas gedicht voordragen in de kantine :)

    BeantwoordenVerwijderen