Totaal aantal pageviews

maandag 13 december 2010

Samen delen: Google docs en Slideshare

Van het verschijnsel Google docs had ik al wel eens gehoord, maar nog nooit actief gebruik gemaakt. Wellicht toch de angst voor het onbekende? In zekere zin werken we hier al mee via documenten op de Algemene schijf, alleen is die vanuit de buitenwereld niet benaderbaar. Op een centrale plek met meerdere mensen aan 1 en hetzelfde document kunnen werken, is zeer praktisch. Scheelt een hoop mailverkeer. Te denken valt bijv. aan project- en beleidsplannen. In de wandelgangen werd al de Letterhoeke geopperd. In het verleden zou het handig zijn geweest bij het schrijven van het Blokboek. Misschien kunnen we ook 1 document aanleggen, waarin iedere Tresoariaan argumenten kan zetten tegen de eventueel naderende bezuinigingen op cultuur.....

Voor mijn eigen werk zat ik te denken aan bepaalde documenten die we gebruiken voor het Sonttolproject. Aangezien er op dit moment mensen uit Nijmegen, Groningen en Leeuwarden aan dit project werken, zou een centrale bewaarplaats handig kunnen zijn. Siem, Frank wat vinden jullie van dit idee? Ik ga me er nog wat verder in verdiepen.

Vorige week kwam ik via de blog van WieWasWie, de site waarin medio volgend jaar o.a. Genlias zal opgaan, terecht bij Slideshare. Gebruikers kunnen hier Power Point presentaties, Word documenten, PDF's etc. uploaden en delen met andere users. Mensen met een Facebook account kunnen zo lid worden. Misschien zijn er collega's die er ook wat aan hebben. Zoek maar eens op Tresoar, dan komt er voor sommigen nog bekend cursusmateriaal te voorschijn.... :).


1 opmerking:

  1. En wij werken natuurlijk ook al samen in een gedeeld spreadsheet, om ieders progressie in te boeken.
    4 jaar geleden alweer, zo oud zijn die slideshare slides! Het geeft op deze manier wel een interessant beeld over bijv. het fenomeen Bloggen. Ik sta overigens hier: www.slideshare.com/robcoers Ook al met historische materiaal, nu ik het 's bekijk.

    BeantwoordenVerwijderen