Totaal aantal pageviews

vrijdag 5 november 2010

Web 2.0 is zo 2011.....


Een posting schrijven over web 2.0 is ding 9.... Oke komt ie. Web 2.0 lijkt mij onmisbaar voor een organisatie als Tresoar, maar is het zeker voor mijn eigen prive-leven. Zonder 2.0 zou mijn werk bij Tresoar en privé een stuk saaier zijn.

Misschien zullen sommige collega's niet actief gebruik gaan maken van (alle) 23 dingen, maar na afloop weet iedere Tresoariaan wat feeds zijn, hoe een blog werkt, wat Flickr, You Tube, Hyves is en noem het maar op. Ongemerkt steekt iedereen wat op van deze cursus. Eventuele toepassingen zijn schier eindeloos. Feeds kunnen we gebruiken voor het actuele Tresoar nieuws en voor onze agenda, collega's die gaan bloggen over een boek dat ze gelezen hebben, een bijzondere vondst die ze hebben gedaan, een leuk contact met een klant dat ze hebben gehad, Community blogs, een tweed met Breaking News van een wetenschappelijke conferentie nog voordat de pers er lucht van heeft gekregen etc. Onderdelen waarvan nu het nut nog niet wordt ingezien, zijn wellicht over 5 of 10 jaar gemeengoed. Wie had 15 jaar geleden kunnen bevroeden dat internet zo'n hoge vlucht zou nemen; dat was toch meer iets voor contactgestoorde nerds..... Wie wil nu zijn computer/internet nog inruilen voor een ouderwetse typemachine? Klanten willen Tresoar en vergelijkbare instanties 24-7 kunnen bereiken. Denk hierbij ook aan de reacties van bezoekers via het Fries Fotoarchief, genealogen die elkaar helpen via fora etc. Hier wordt met de virtuele dienstverlening op ingespeeld. Web 2.0 is voor jong en oud.

Internet, chatten, e-mail zijn ook prive onderdeel van mijn dagelijkse routine, net zoals ik mijn bril op doe, de krant lees etc. Middels Facebook en Hyves onderhoud ik contacten met vrienden, familieleden en kennissen die niet in de buurt wonen. Het heeft mijn sociale leven verrijkt, maar werkt ook verslavend! Toch houd ik nog voldoende tijd over om de 12 tijdschriften waarop ik geabonneerd ben te lezen en om de locale horeca te sponsoren. Wel ben ik mij er altijd ter dege van bewust welke informatie ik met andere mensen wil delen!!  

Het is leuk om nieuwe dingen te ontdekken en te kunnen toepassen. Web 2.0 is zo 2011!

7 opmerkingen:

  1. heeft Spiegel al gereageerd??? je probeert de boel wel los te krijgen haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het gaat er allemaal om of je jong van geest bent! Sommigen worden wat dat betreft oud geboren, anderen blijven altijd beide hersenhelften gebruiken. (Volgens een nieuwe theorie heeft je creatieve hersenhelft vooral te maken met het feit of je bereid bent steeds nieuwe dingen op te pakken.)

    Wat wel jammer is, is dat sommige mensen zelfs bij web2.0 weer het voerballen moeten halen! Voetballen is zo passé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben blij dat jij Tresoarmedewerker en geen profvoetballer geworden bent! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. If you have a problem, if no one else can help, and if you can find him, maybe you can hire... Frank Bosmans.

    http://www.youtube.com/watch?v=_MVonyVSQoM

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gesproken, Johan. Ik ben er vrij zeker van dat je na afloop van dit traject kunt stellen dat minstens de helft van alle collega's nu van de hoed (en velen ook) van de rand weten op Web 2.0 gebied. Jij komt er wel en ik denk dat je ook heel goed werk verricht door te 'prediken' over de vele mogelijkheden. Zo zie ik mezelf ook nog steeds :-)

    BeantwoordenVerwijderen