Totaal aantal pageviews

zondag 13 februari 2011

Hier zit muziek in!

Een nadeel van de 23-dingen cursus vind ik de confrontatie met het verleden. Ding 20 brengt mij ca. 25 jaar terug in de tijd. Op vrijdagmiddag de Top-40 beluisteren, middels cassettebandjes je favoriete nummers opnemen en dan was het de kunst tijdig op stop te drukken voordat de dj er weer doorheen ging praten... We worden oud. Nu heb ik thuis de radio nog maar weinig aan staan. Als ik muziek wil luisteren staat de tv aan met MTV, TMF of de computer met YouTube. Moet eerlijk bekennen dat een MP3 ook niet aan mij is besteed. Vroeger kocht ik ook bijna nooit cd's. De laatste 2 grote concerten waar ik ben geweest waren Muse in Rotterdam en Rammstein op Pinkop. Uiteraard staan die op Last.fm, maar een regionale grootheid als zanger Rinus (helaas?) niet. Via Grooveshark heb ik een play-list aangelegd met een aantal favoriete nummers. Ga ik zeker vaker gebruiken. Tja wat kunnen we hier als Tresoar nu mee? Wij hebben wel cd's van Friese artiesten, maar of deze veel worden uitgeleend geen idee. Lijkt me dat we daar wel meer mee kunnen doen maar of Last.fm, spotify ed. daarvoor de juiste kanalen zijn, heb ik gezien de samenstelling en interesses van onze bezoekers mijn twijfels.

3 opmerkingen:

  1. De Top-40 opnemen op cassettebandjes herken ik wel. Dat hebben ik en m'n zus vroeger ook fanatiek gedaan. En dan inderdaad paraat staan om op tijd weer op stop te drukken. Mooie tijden. Gelukkig wordt ik nog niet oud:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei Herkenbaar, vrijdagmiddag proberen eerder naar huis te komen vanuit school om maar niets te missen van de top 40 en ja ik zat ook klaar met de cassettebandjes... En de vollume net iets te hard, zodat al mijn huisgenoten mee konden genieten van de muziek. En dat is nog maar 15 jaar geleden. Ook herinner ik me de eerste uitzendingen van de TMF-Awards wij hadden nog geen TMF op televisie maar gelukkig werd het ook op radio 538 uitgezonden, dat werd dus de hele avond naar de radio luisteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemaal ouwe knarren hier bij elkaar! Dat met die bandjes (C60, C90, C120!) was altijd een gedoe he. Ik weet nog dat Frits Spits het was, die de muziek gewoon uit liet spelen (of was het bij Felix Meurders?). En dan had je natuurlijk ook nog de Arbeidsvitaminen... altijd op de uitkijk naar de TVgids van de komende week voor de playlist en dan onderstrepen wat je op wilde nemen.

    En een toepassing... hmm... hoeft niet perse natuurlijk. Dit is ook gewoon een FUN Ding.

    BeantwoordenVerwijderen